Kdo vaří jednou (a s rozmyslem), může jíst dvakrát. Nejenom, že ušetří peníze a čas, ale ještě si užije dobré jídlo. Podívejte se na naše tipy a recepty, které vám pomohou vytěžit z jídla maximum.

Málokoho taky baví neustále vymýšlet, co bude k večeři. Točení se v bludném kruhu pak vyřeší to, že budeme mít pár porcí v mrazáku nebo od včerejška v lednici.

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Jedním z kroků, jak si takové přemýšlení ušetřit, je naplánovaný jídelníček. Ze začátku to bude chtít trochu nacvičit, ale uvidíte, jak vám to dlouhodobě ušetří čas i peníze. Je nám jasné, že i večeře někdy podléhá spontánním nápadům a okolnostem (a tak je to v pořádku), ale naše rady se vám budou pro ty ostatní situace zaručeně hodit.

Nehádejte, aplikujte

Kolik brambor pro čtyřčlennou rodinu? Kolik porcí pro party o osmi hostech?

Zkuste si to s blokem v ruce propočítat. Až s tím budete hotoví, projděte si seznam ještě jednou – předejdete nákupu třetí plnotučné hořčice (až zjistíte, že ve spíži máte už dvě), nebo naopak objevíte, že vám došel kmín. Když při prohlídce zjistíte, že byste si měli přece jen udělat nějaké zásoby, připište si na seznam věci, které se dají buď zamrazit, nebo mají skutečně dlouhou minimální trvanlivost.

Vaření není mučení

Odborníci spočítali, že uvařit rodinnou večeři zabere průměrně 38 minut.

Tak, a když teď připočítáme nějakých 6 minut na její ohřátí druhý den a vydělíme dvěma, vyjde nám 22 minut na jednu večeři. To už není tak moc, co říkáte?

Navíc některá jídla se po přípravných deseti minutách vaří, dusí či pečou sama, takže si mezitím stihnete procvičit s dětmi úkoly nebo přečíst kapitolu detektivky.

Vtip není v množství

Logicky by vás mohlo napadnout, že budete muset zdvojnásobit suroviny, jenže to není vždycky třeba. Vtip není v tom uvařit a jíst dvakrát za sebou stejné jídlo, ale mít třeba tu jeden dva obědy do práce (zmrazené nebo ze včerejška), tu použít zbytek guláše jako základ pro omáčku na těstoviny.

Zamrazujte vždy po co nejmenších dávkách, je to totiž výhodné hlavně tam, kde každý přichází a jí v jinou dobu nebo kde je část strávníků třeba nějak v jídle omezená (dieta, alergie).

Když máte v mrazáku nějakou porci navíc, vyhnete se stresu při vaření (například jednoporcovka těstovin s tofu a ořechy pro veganského teenagera v jinak masožravé rodině).

Jak uvařit jednou. A najíst se dvakrát
Označeno: